maandag 17 december 2012

De wereld

Is al een ouder lied, maar nog steeds waar. geschreven voor mijn dochters Ilse en Rimke in een wereld zoals ik het zag, en nog steeds zie.



De Wereld

Zon sijpelt langs de wolken           
Een prachtige dag                     
Ik zie buien in je ogen               
Terwijl je flauwtjes lacht           
De wereld heeft je pijn gedaan  
Ik plak een pleister op je ziel       
Fluister woordjes in je oor          
Terwijl ik bij je kniel                   

Refrein
De wereld is soms hard           
Voor mensen zoals jij             
Kun je het niet aan                  
Kom dan maar bij mij             
Dan ben je vrij                              
Voor even vrij                

Wil je wel beschermen,
Je bent al bijna vrouw
Maar zo breekbaar klein
Dat ik het haast vergeten zou
Ik stroom door jou aderen
Bloedbanen verward
Liefde zonder voorwaarde
Pomp ik in je  hart

Refrein

Als je later groter bent
Zul je anders kijken
Je wolken trekken weg
Seizoenen verstrijken
We omhelzen elkaar
Jou handen op mijn rug
Delen wat is geweest
In de tijd terug

Refrein 

Tekst en Muziek Marco van der Bij 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef je reactie....