vrijdag 15 november 2013

Wedstrijd

Ik had de eer om in de jury te zitten van de dichtwedstrijd van het Nederlands Dichterspodium in Werkendam. Een mooi initiatief van Marcel Vaandrager, er waren vele mooie gedichten ingeschreven. Het volgende gedicht van Ruben Brugnera maakte bij mij (en de andere juryleden) heel veel indruk. WAUW!  Voor mij de terechte winnaar, PRACHTIG!

Engel


Met je vinger in de lucht
beroer je Andromeda.


Een kwartmiljoen lichtjaren omgorden
donker en zwaar
mijn hand naast de jouwe.


Achter een cyclopenoog en
in de vlakte tussen drie heuvels
vervleest je hemelse zending:


Jouw stralend lichaam tegen het mijne
echoot tot in mijn duistere krochten.
Jij tongt een taal die ik versta.


Zie de stalen ketens, mijn
erfstukken! Ik heb ze afgelegd,
net als mijn kleren.


Voel mijn stramme klauwen,
te week gelegd in clementie,
ze laven zich dankbaar aan je overvloed.


Laat ons nu de overwinning vieren,
in het licht van de zon
dat lonkt door je stralenkrans.

Ruben Brugnera


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef je reactie....